17.06.2018

13.-19.juni 1977 (Albert og Herbert)

Sommerjobb, vitnesbyrd, vannmelon og Ikea. Det høres banalt ut med vannmelon, men vi var ikke så vant til slike eksotiske frukter i Norge. Men, vi kjente godt til gulrøtter og Kinakål ;-)

Ukens dramatiske hendelse var at jeg glemte klokken min etter bading på Ståvivann. Så får vi se om jeg finner den igjen ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (13.6): Jobbet. Stod i frukten. Sov litt da jeg kom hjem. Deilig vær. Lekte litt med Cita. Fjernsynsfilm "Maria Marusjka".
TIRSDAG (14.6): Jobbet. Stod mest i frukten. Gravde opp og sådde planter i bedet v/plommetreet. Nanette og Barbro på pizza hos Susanne.
ONSDAG (15.6): Jobbet. Stod i frukten. Alle 4 på IKEA etter middag. Mor og far hos farfar. Ingrid ringte. Satt barnevakt hos Sunde (sent).
TORSDAG (16.6): Jobbet. Carin og jeg delte en vannmelon til lunsj. Mmm! Ingrid kom i butikken. Ble med hjem. Vi dusjet i hagen. Ute om kvelden.
FREDAG (17.6): Jobbet. På skolen og hentet vitnesbyrdet først. Mor og far på avslutning for Susanne. Snakket litt med Heidi og Wivi.
LØRDAG (18.6): Jobbet. Ingrid møtte meg der. Vi badet på Ståvivannet. Glemte klokken min. Mor og far i 50-årsdag hos Bjørg. Ingrid overnattet.
SØNDAG (19.6): Kathrine, Susanne, Ingrid, Svein og meg på Volden strand. Begynte å tordne. Jeg skulle hente klokken på Ståvivann, kom ikke over.


Hebbelille og pappa'n

Albert og Herbert

I 1977 gikk "Albert og Herbert" på "Komikveld", og den ble veldig populær i Norge! Den handler om skraphandleren og hans sønn, og de er to "enkle" karer med et sjarmerende blikk på livet. Sønnen Herbert ble kalt for "Hebbelille", og det gikk vi rundt og sa mye på den tiden! Dette var et program som passet for hele familien, og vi så det sammen med mamma og pappa.

Serien ble sendt for første gang på svensk TV i 1974, og den kom i 5 sesonger. I 1976 kom Tomas von Brömssen inn i rollen som Herbert, og det er ham og Sten-Åke Cederhök vi husker i rollene som far og sønn.

Sten-Åke Cederhök som Albert og Tomas von Brömssen som Herbert


Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar