29.07.2018

25.-31.juli 1977 (Sommerferie IV)

Vi feirer denne uka også, nå er det sølvbryllupsdagen til mor og far. Morfar og kusine Helle har kommet fra Danmark for å feire. Og feiringen var vel ikke helt som den pleier å være i Danmark ;-)

Susanne dro til England med fire ferie-venner. Jeg var igjen på hytta, og var mye sammen med Ingrid.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (25.7): Mor, Susanne, Lise, Torill, fru Ingebrethsen og meg i Mandal. Lise, Ingrid, Susanne og meg gikk tur over øya. Sven og Astrid her litt. Helle og morfar kom.
TIRSDAG (26.7): Susanne og Helle i Mandal. Vi andre fisket ved Hærholmene. Ingen fisk. Tok krabber om kvelden. Mor og far har sølvbryllupsdag. Fikk parafinlampe av Susanne og meg.
ONSDAG (27.7): Mor m.m på tur hos beverne. Susanne og jeg hos Gunvor. Hos Kåløy om kvelden.
TORSDAG (28.7): I Mandal med Susanne, Sverre, Gunvor og Helle. Ordnet med valuta. Hjemme om kvelden.
FREDAG (29.7): Susanne, Sverre, Bjarte, Gudny og Gunvor dro til England. Mor, far, morfar, Helle og meg på Tregde. Nina, Ingrid og jeg hos Ingrid om kvelden.
LØRDAG (30.7): Ingrid og jeg i Mandal med bussen. På Ronevann. Om kvelden kjørte Odd, Ingvar, Terje, Ingrid og jeg til Ålo. En tur på Hærholmene. Hos Ingrid, jeg sov over der.
SØNDAG (31.7): Ingrid kjørte meg hjem. Hun kom ut hit en tur. Jeg sov en del før middag. Hos Ingrid om kvelden. Mor og far hentet meg.

Sommerferie IV



Sølvbrudeparet :-)

Helle, morfar og mor - på oppdagelsesferd

Morfar får en hånd - ser ut som de danser Reinlender ;-)

Mor og Helle i båten

Litt kaffe må til!

Krabbemåltidet forberedes

Hilsen i hytteboka :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar