26.08.2018

22.-28.august 1977 (Chicago-ekspressen)

Det skjedde ikke så mye spennende denne uken, annet enn at skoleåret var i gang og at Lars og Inger Elin avsluttet sin ferie og dro tilbake til studier i Trondheim. Litt morsomt er det å tenke på at Heidi og Vidar (som jeg var sammen med på mandag) er gift i dag :-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (22.8): Jeg var trøtt på skolen! Mor hos Astri, far hos farfar. Susanne på skole. Jeg var ute med Heidi, Wivi, Nina og Vidar. Småkaldt.
TIRSDAG (23.8): Friidrett i gymmen. Gjorde stort sett lekser. 
ONSDAG (24.8): På tavla i mattetimen. Susanne på forberedende. Mor og far hos Bjørg og Arne (50 år). Jeg laget eggedosis.
TORSDAG (25.8): Møtte Susanne på barnehagen. Vi dro til byen. Regnet litt. Lars og Inger Elin kom fra England. Ingrid ringte om kvelden.
FREDAG (26.8): Dro til Nadderud rett etter skolen og spilte bowling med Ingrid. Hjemme hos henne etterpå. På "Chicago-ekspressen", kjempe-kjempefin!
LØRDAG (27.8): Jobbet. Lars og Inger Elin en tur hos Hugo og Nina. Begynte på 2000-brikkers puslespillet. Lars og Inger Elin hjemme om kvelden.
SØNDAG (28.8): Ingrid var her. Lars og Inger Elin dro. Ingrid og jeg gikk en tur til toppen av Kirkerudbakken. Gjorde litt lekser.

Gene Wilder og Richard Pryor i filmen

Chicago-ekspressen

Ingrid og jeg var på Chicago-ekspressen denne uken, og den likte jeg visst veldig godt! Filmen er fra 1976, og er beskrevet som en krim-komedie. Gene Wilder ble i 1977 nominert til en Golden Globe for innsatsen i filmen. Richard Pryor spilte også i filmen, og dette var den første filmen de spilte sammen i - og det skulle bli tre til.

Film-plakaten

En morsom duo!


Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar