18.08.2019

14.-20.august 1978 (Mandal)

Da er det siste ferieuke før skolen starter igjen i neste uke. Hanne og morfar dro tilbake til Danmark etter feiring av mor, og det ble tid til å rydde, strikke og ordne med frimerker ;-) Så dro vi til hytta igjen i helgen, nå var det sikkert for å stenge for sommeren.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (14.8): Hanne og jeg spilte gitar. Hanne og morfar dro hjem med båten. Jeg ryddet på rommet.
TIRSDAG (15.8): Sov lenge. Berit hos Susanne. Jeg ryddet litt. Sydde litt på strikkejakken. Tøff "Flimra" med ungdomsbrigaden.
ONSDAG (16.8): Ble ferdig med blå strikkejakke. Ordnet med frimerker. Mor og far hos farfar. Susanne og jeg danset "Night Fever".
TORSDAG (17.8): 
FREDAG (18.8): Snakket litt med Hege og Wivi. Susanne, mor, far og jeg dro til Mandal. Det gikk veldig greit.
LØRDAG (19.8): Lise, Susanne og jeg badet. Ganske kaldt. Ingrid her før middag. Susanne og jeg hos Terje og Ingvar. De var her etterpå.
SØNDAG (20.8): Ryddet og vasket i hytta. Dro ved 14-tiden. Hjemme ca 21:30. Jeg så gjennom skolebøker.


Minigolf i Minibyen, Mandal


Mandal

Jeg har skrevet om Mandal før i dette innlegget, men byen er verdt et innlegg til! Bildet over er fra Minibyen, og det ble tatt i 1974 da vi ferierte ved Mandal for første gang. Jeg er 12,5 å- og stiller i svarte tresko, gul regnjakke og "snekker-skjørt". Mor stiller i matchende sko og veske :-) På dette bildet ser man toppen av "snekker-skjørtet", og min flotte pasje-frisyre:

Bilde:
Det ser ut til at jeg nettopp hadde klippet meg......

Jeg tok noen bilder i Mandal fra årets sommerferie:


Bilde:
Broen med kulturhuset på andre siden
Bilde:
Kulturhuset "Buen" med det nye hotellet ved siden av
Bilde:
Hestetroa
Bilde:
Det er alltid flotte blomster i Mandal!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar