13.10.2019

9.-15.oktober 1978 (Tango Hustle)

Ingrid og jeg ville gi en gave til Susanne og Tormod, som forlovet seg i forrige uke. Jeg husker ikke hva vi kjøpte, men jeg regner med at det falt i smak ;-) Så var det Operasjon Dagsverk, det var fest hos Arne B i klassen - og mor og far fortsatte med oppussing av rommet mitt :-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (9.10): Matteprøve. Lett! Jobbet etterpå. Filmen om kvelden var fin, "Siste tog fra Gun hill"
TIRSDAG (10.10): Fikk igjen matteprøve: 6(5). Fri en time. Kjøpte stoff til løper til Susanne. Mor og far spilte bridge.
ONSDAG (11.10): Spilte volleyball etter skolen. På dansinga om kvelden. Gøy! Lærte "Tango Hustle". Danset med en ganske kjekk gutt.
TORSDAG (12.10): Snakket med Ingrid. Kunne ikke spille bowling. "Røtter" på TV.
FREDAG (13.10): Operasjon Dagsverk. Far dro på kurs på Sundvollen. Mor og jeg kjøpte gardinstoff og teppe. Leverte pengene på Stabekk. Snakket med Kjersti i telefon.
LØRDAG (14.10): I byen m/Ingrid og kjøpte gave til Susanne og Tormod. Møtte Ingvar. På fest hos Arne B. Dro til Blommenholm med Jørn på moped. All right.
SØNDAG (15.10): Sov lenge. Far og jeg la teppe, og mor sydde gardiner. Leste litt bio. Snakket med Kjersti i telefon. Danset litt om kvelden.


Dansing i stua!


Tango Hustle

Tango Hustle ble populært da Saturday Night Fever kom i 1978. Men, dette begrepet ble funnet opp til filmen, dansen heter bare The Hustle. Den ble funnet opp av tenåringer fra Puerto Rico i 1972. The Hustle er vel en typisk disco-dans, og blomstret på 70-tallet :-)

Og nå gikk Kjersti og jeg på dansekurs, og lærte Tango Hustle - hvilken lykke! Her kan du se den berømte scenen fra Saturday Night Fever. Og jeg elsket å danse i stua - enten med Susanne, mamma eller med venninner, noe bildet over illustrerer ;-)


Man kunne bare drømme om å danse
Tango Hustle med John Travolta...…..

Disco-kula fra 70-tallet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar