22.03.2020

19.-25.mars 1979 (Myking)

Heldagsprøve, løpetur, pannekaker, strikking, båndspiller til reparasjon, Lars på besøk og Nadderud i gymmen var noe av det denne uken bød på i 1979.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (19.3): Trett. Jobbet 4,5 timer. Filmen "Optimisten" var dritfin!
TIRSDAG (20.3): Norsk heldagsprøve. Æsj! Løp meg en tur fra kirken til skolen. Laget pannekaker til middag. La meg tidlig.
ONSDAG (21.3): Strikket på Goverts vest på skolen. Leste fysikk om kvelden. Far var hos farfar.
TORSDAG (22.3): Fysikkprøve. Lett! Leverte båndspilleren til reparasjon. Hentet Lars på Fornebu om kvelden. Han overnattet her.
FREDAG (23.3): Lars dro om morgenen. Kjersti og jeg var på Nadderud i gymmen. Hjemme om kvelden. 6 Grand Prix melodier på TV.
LØRDAG (24.3): Jobbet. Danskene skulle til Nesbyen, så far og jeg ble med dem oppover. Jeg kjørte med Hans og Birgit.
SØNDAG (25.3): Borte på Ranten først. Far, Hans, Ib og jeg gikk 13 km på ski. Far og jeg dro hjem om kvelden. Trett!


Cita, Kristian, Karen, tante Birgit, pappa, Hanne og Bjørn på skitur


Myking

Mamma dro til USA i forrige uke, så nå var pappa og jeg alene hjemme. Lars kom innom en tur, men var bare en kveld og en natt hos oss.

Mors bror (onkel Hans fra Danmark) og familie pleide å dra til Myking i nærheten av Nesbyen - hvor IKO hadde en firmahytte. Denne helgen var de på vei til sin vinterferieuke, så pappa og jeg ble med oppover for helgen. Jeg jobbet på biblioteket i Sandvika først, så vi fikk en kveld + en skitur på søndag før vi dro hjem igjen. Men, vi syntes alltid det var morsomt og koselig å være med danskene - så vi tok gjerne den turen!

Jeg ser på bildene at i tillegg til onkel Hans, tante Birgit og kusine Hanne var Birgits søster Karen med + Hannes fettere Bjørn og Kristian. Tipper det var flere, for de ferierte gjerne sammen med mange i familien ;-)

Og dette var bildene jeg tok:


Hanne spar ut snø som skal smeltes til vann

IKOs hytte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar