01.03.2020

26.februar-4.mars 1979 (Bergen)

Denne uken var det vinterferie, og jeg hadde dratt til Bergen på søndag i forrige uke. Kjersti kom på torsdag, og fikk en langhelg i Bergen - faktisk første og eneste gang hun har vært i Bergen!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (26.2): Jeg var med Susanne på forelesning på universitetet (diktanalyse). I byen etterpå. Jeg kjøpte skjørt og bluse. Slappet av hjemme om kvelden.
TIRSDAG (27.2): Susanne og jeg i byen. Vi var på kino "Åh, for et bryllup". All right. Møtte Gunvor. Hun ble med oss hjem.
ONSDAG (28.2): Jeg var på medisin og besøkte Gunvor og Bjarte. Govert og jeg var hos Bjarte om kvelden.
TORSDAG (1.3): Susanne og jeg hentet Kjersti på toget. Kjersti og jeg gikk litt i byen. Govert og Bjarte på besøk om kvelden.
FREDAG (2.3): Kjersti og jeg på Akvariet og Fløyen. Govert, Bjarte, Kjersti og jeg på Holms. Stod i kø en time i regn. 
LØRDAG (3.3): Kjersti og jeg en tur hos Bjarte og i byen. På ost og vinaften på Sjøkrigsskolen. Gøy! På nach-spiel i Fyllingsdalen. Billig drosje hjem.
SØNDAG (4.3): Sov lenge. Vi dro hjem med 15-toget. 2 timer forsinket. Mor og far hentet oss.


På ost- og vin-aften på Sjøkrigsskolen.

Bergen

Jeg var i Bergen hele uken, og jeg skulle først og fremst besøke Susanne. Hun studerte norsk på universitetet, mens Tormod gikk på Sjøkrigsskolen. Men, vi kjente flere i Bergen - Tormods bror Govert gikk også på Sjøkrigsskolen, og hans kusine Gunvor studerte medisin sammen med Bjarte (som hadde hytte på samme øy som oss på Sørlandet). Så det ble mye sosialt hele uken.

Uken startet med diktanalyse på universitet, med litt shopping etterpå. Så ble det en kinotur, med besøk av Gunvor senere på kvelden. Så var turen kommet til å besøke medisin-studentene på sine studier, med et besøk hos Bjarte om kvelden (sammen med Govert). Så kom Kjersti på torsdag, og vi fikk besøk av Govert og Bjarte. På fredag var det tid for litt sightseeing, hvor Kjersti fikk se Akvariet og Fløyen (jeg tror jeg hadde sett det tidligere). Vi ville ta oss en tur på byen, og gikk på Holms sammen med Govert og Bjarte. Men, det regnet - og vi ble stående i kø en time. Den store happeningen var på lørdag, med ost- og vin-aften på Sjøkrigsskolen! Vi spiste, drakk og danset - og var til og med på nach-spiel i Fyllingsdalen - med billig drosje hjem. Stort bedre blir det ikke ;-)

Så var det å ta den lange turen hjem med toget på søndag, da var vi sikkert trøtte og slitne - og ikke veldig opplagte til å starte en ny skoleuke på mandag. Men, begge to var enige om at vi hadde hatt en fin tur :-)

Pyntet til fest på Sjøkrigsskolen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar