14.06.2020

11.-17.juni 1979 (Heldagsprøver)

Det var ikke så veldig ofte jeg var alene hjemme, men denne uken var jeg altså alene fra onsdag kveld til lørdag. Mor dro til Bergen for å besøke Susanne, mens pappa var på repetisjonsøvelse. Og da flyttet mine gode venninner Kjersti og Anne Grete inn - og vi hadde det som alltid veldig morsomt!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (11.6): 2 timers Bio-prøve. Dro bort til Anne Grete om kvelden. Vi + Kjersti sov på verandaen om natten. Drakk vin, te og spiste ristet brød.
TIRSDAG (12.6): På ekskursjon til Tøyen. Kjørte med Øystein. Jeg kjøpte ny gul bukse. Kjersti, Anne Grete og jeg spiste pølser på Kalvøya. Anne Grete kjørte meg hjem.
ONSDAG (13.6): Norsk heldagsprøve. Sov litt da jeg kom hjem. Kjersti og jeg på "Vil du se min smukke navle?" i Sandvika. Tøff! Mor dro til Bergen m/nattog.
TORSDAG (14.6): Lesedag. Kjersti kom bort hit og regnet litt. Far ringte fra militæret. Kommer kanskje hjem på lørdag.
FREDAG (15.6): Matte heldags. Gikk dårlig! Hentet bilder! Fikk engelsk karakteren, 4. Mor ringte fra Bergen. Kjersti og Anne Grete flyttet hit. Flettet alt håret mitt.
LØRDAG (16.6): Vi 3 haiket til Kalise (søsteren til Olaf) på Grini. Anne Grete ble med Olaf til Valdres! Pappa kom hjem. Arne B kom hit. Kjørte til Kjersti.
SØNDAG (17.6): Sov lenge. Far kjørte Kjersti og meg til Sognsvann. Herlig. Møtte noen hyggelige gutter! Haiket hjem. Anne Grete kom om kvelden. Mor kom hjem.


Kjersti og Anne Grete hadde flettet håret mitt før jeg la meg :-)


Heldagsprøver

Det var snart sommerferie, og denne uken ble brukt til heldagsprøver og lesedager. Det var fint vær, så vi fikk gjort hyggelige ting innimellom også!

Kjersti og Anne Grete overnattet fra fredag til lørdag, og de fikset en ny frisyre til meg: fletter om kvelden som blir krøller om morgenen.


Om kvelden....

...... og dagen etter


Kjersti og jeg var på Sognsvann, og det står i dagboken at vi møtte noen hyggelige gutter. Både Kjersti og jeg husker at de lærte oss å like Asterix ;-) Vi hadde mange blader på hytta (som jeg har skrevet om i dette innlegget), men her fikk vi inngående kunnskap om de forskjellige figurene. Så det var gøy!

På Sognsvann med Asterix-leserne ;-)

Pappa var på repetisjonsøvelse for tiden, og sånn så han ut da han dro hjemmefra:

God tur!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar