07.06.2020

4.-10.juni 1979 (Sørlandet)

Uken starter og slutter på Ås utenfor Mandal! Som sagt i forrige innlegg, så elsket jeg å være der - så da Ingrid ville ha meg med helgen etter pinse var jeg ikke vanskelig å be!

Uken inneholdt mye annet også! Pappa dro på repetisjonsøvelse, og det syntes vi var stas! Og husker jeg ikke feil, så ble han pensjonert fra forsvaret ikke så lenge etter.

Kjersti og jeg var på konsert med New Jordal Swingers, og vi gikk på dem i Sandvika sentrum før konserten. Da kom vi med sangønsket vårt (eller rettere sagt: sangønsket mitt), og det ble oppfylt under konserten. Stor stas! Jeg har forresten tidligere skrevet om New Jordal Swingers i dette innlegget.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (4.6): Kjersti og jeg tok morgenbad. Pakket og dro. Snakket litt med Sverre og Govert før vi dro. Gikk fort hjem. Deilig vær!
TIRSDAG (5.6): Fri. Lå og solte meg omtrent hele dagen. Susanne ringte. Far dro på repetisjonsøvelse. Mor hos Woltmann. Kjersti og jeg løp til Tanum skole. Ingrid her om kvelden. Jeg skal til Mandal!
ONSDAG (6.6): Varmt. Bestilte billetter til Kr.sand og København. Mor hos farfar. Kjersti og jeg på "New Jordal Swingers" konsert. TOPP! Vi spurte om de ville spille "Nå må'ru slutt' opp med å se på meg sånn". Det gjorde de!
TORSDAG (7.6): Ute-time med Nilsen. Hege (kona) hadde bakt kake. Vi spilte fotball. Leste fysikk om kvelden. Far ringte hjem.
FREDAG (8.6): Fysikk heldagsprøve. Dro til byen etterpå. Møtte onkel Helge, fikk 50 kr av ham. Ingrid og jeg tok toget til Kr.sand. Haiket til Ingrids hytte.
LØRDAG (9.6): Sov lenge. Dårlig vær. På Tånevik og handlet. Sverre, Ingrid, Tormod (kamerat til Sverre) og jeg på båttur til Valløy og så på måkeegg. Vi 4 grillet i sjøbua om kvelden.
SØNDAG (10.6): Sov ganske lenge. Sverre oppe hos oss en tur. Ingrid og jeg badet og solte oss. Ingrid syklet med nesten til Valand. Jeg haiket til Kr.sand. Tog toget hjem. Mor og far hentet.



Ingrid og jeg på hennes hytte


Sørlandet

Ingrid og jeg hadde en helg alene på hennes foreldres hytte utenfor Mandal (rett ved vår - vår er på en øy, hennes var på fastlandet). Det ser ut til at Ingrid ble igjen, mens jeg bare fikk helgen. Mye reising - men vi hadde det kjempefint! Sverre hadde besøk av sin venn Tormod, så vi fant på forskjellige ting sammen med dem. Og denne helgen tok vi mange bilder!


Sverre og Ingrid spiller kort

Sverre trener med vekter i Sjøbua

Sverre griller - Tormod og Ingrid følger med

Meg på toppen av bålet på skjæret ;-)

Ingrid bader :-)

Sverre kom på besøk på hytta - før vi hadde stått opp!

Rolig morgenstund :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar