28.06.2020

25.juni-1.juli 1979 (Lesjaskog)

Kjersti, Anne Grete og jeg jobber fremdeles på Henrichsens sjømannshjem, og vi har det fint der! Vi vasket lugarer som var ganske innrøyket - og vi måtte skrubbe vegger og tak.... Men, vi fikk jo lønn for strevet, første lønn fikk vi denne uken - og da dro vi til Oslo og handlet ;-)

Kjersti og jeg så "Hjortejegeren", som fikk Oscar for beste film tidligere iår - og det har jeg skrevet om her. Og så tok Anne Grete og tvillingbroren Per Kåre lappen denne uken!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (25.6): Vasket lugarer. Anne Grete tok lappen! Ringte til Ingrid. Kjøpte øl for masse småpenger. Hos Tom om kvelden.
TIRSDAG (26.6): Anne Grete og jeg vasket lugarer. Kjørte med Anne Grete til byen. Sosa rundt. Kjersti og jeg på "Hjortejegeren" (Ringen). Maks! Kjørte med Trond til sentrum.
ONSDAG (27.6): Vasket lugarer. Kjersti og jeg haiket hjem. Kjørte med mor. Kjersti og jeg hentet Kroken på Fornebu. På SAS-hotellet, og på Zhivago. Gøy!
TORSDAG (28.6): Vasket lugarer. Fikk lønn, 1538 kroner. Alle tre i byen og handlet. Flyttet inn i hybelen til Maryon. La oss tidlig.
FREDAG (29.6): Vasket lugarer. Per Kåre tok lappen. Kjørte oss til byen. Kjersti, Kroken og jeg tok toget til Dombås, taxi til Lesjaskog. Gikk en liten tur.
LØRDAG (30.6): Stod opp tidlig. Handlet. Fisket etterpå (12 fisk). Kjersti og jeg badet. Matet kuer og fisket igjen (17 fisk). Satt og pratet om kvelden.
SØNDAG (1.7): Sov lenge. Fisket (5 fisk). Matet kuer. Hos onkelen og tanten til Stein. Tok nattoget hjem. Satt i gangen. Sov ingenting.


Fotosession ved Lesjaskogsvatnet

Lesjaskog

Kjersti og jeg ble med kjæresten hennes til Lesjaskog hvor hans familie hadde hytte. Vi koste oss veldig, og gjorde morsomme ting som å fiske, bade og mate kuer. Togturen fra Oslo til Dombås tar 4 timer, og fra Dombås til Lesjaskog er det ca 45 km. Jeg husker det som en flott og koselig helg med Kjersti og Stein!


Kjersti poserer også ved Lesjaskogsvatnet

Kjersti prøver fiskelykken

Kjersti og jeg bader i ganske kaldt vann!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar