05.07.2020

2.-8.juli 1979 (sommerjobb)

Vi er tilbake i Oslo etter en fin helg på Lesjaskog. Vi tok nattoget hjem, så det var ganske slitsomt å gå rett på jobb. Men, så fikk vi en god natts søvn, og da gikk det bra ;-) Dagen etter ble det dramatikk på Sjømannshjemmet som startet med at jeg slo hull i hodet (hoppet opp og ned - rett opp i en dørkarm!). Jeg måtte hvile meg, og da fikk en av beboerne slag. Men, det endte godt for både meg og Ernst :-) Vi ser mye til Ingvar (hyttenabo fra Kåløy) som bodde på Nordstrand - og som nok sirklet mest rundt Anne Grete ;-)

Denne uken fikk jeg vite at jeg skal bli tante, og idag vet jeg at det var Magnhild som nå er 40 år!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (2.7): Gikk rett på jobben. Trett! Vasket lugarer. Bjørn og Grete dro på ferie. Sov fra kl.14-07! Anne Grete ute med Petter. Far ringte.
TIRSDAG (3.7): Jeg slo hull i hodet. Lå litt i senga. Ernst fikk slag. Ringte etter sykebil, men han ble bra. Snakket med ham om kvelden. Ingrid kom hit om kvelden.
ONSDAG (4.7): Vasket ned to lugarer. Ringte til Terje. Ingvar og Eivind kom hit om kvelden. Kjempekoselig!
TORSDAG (5.7): Vasket ned en lugar. Sløvet rundt. Flyttet tilbake til hybelen. Bjørn og Grete kom hjem. Pappa kom opp hit en tur. Koselig. Jeg skal bli tante!
FREDAG (6.7): Vasket lugarer. I byen og møtte Kroken. Anne Grete og jeg hos Eivind om kvelden. Ingvar var der også. Ganske koselig.
LØRDAG (7.7): Tidlig vakt på kjøkkenet. Vi tre lå og solte oss. Vor-spiel her med Stein, Kjersti, Anne Grete, Ingvar og Eivind. På Zhivago etterpå. Ganske kjedelig.
SØNDAG (8.7): Sen vakt på kjøkkenet. Ingvar og Eivind jogget hit. Anne Grete ble hentet av Per Kåre. Stein, Kjersti og jeg på "Gendarmen og Marsboerne". På Perminalen etterpå.


Litt lei av å vaske lugarer?


Sommerjobb

Vi har en veldig fin sommerjobb på Henrichsens sjømannshjem, men det ble jo mye vasking ;-) Jeg husker vi hørte mye på musikk mens vi vasket - og vi hørte mye Bjørn Skifs (mange kule låter fra ham på 70-tallet!). Her er noen flere bilder fra livet på sommerjobben:


Kjersti stryker


Anne Grete vasker


Plaster pga hull i hodet!

Tom, Kjersti og meg på handletur


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar