19.07.2020

16.-22.juli 1979 (Sykkeltur II)

Da var sykkelturen i gang! Vi startet med en punktering, men det fikk vi fikset fort. Vi reiste rundt og besøkte familien i Danmark - og lånte sommerhus ;-) Litt mer forklaring kommer under bildene for denne uka ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (16.7): Begynte turen. Kjersti og jeg punkterte. Kjersti og jeg badet ved Humlebæk. Innom Kronborg, men det var lukket. Syklet til "Kroglund". Fint sted. Sov i hagen.
TIRSDAG (17.7): Regnet om natten! Var med Lisa på stallen og red. Gøy! Syklet videre. Innom Fredensborg og Fredriksborg. Så til Tisvilde hvor alle badet. Overnattet.
ONSDAG (18.7): Sov lenge. Regn. Kjersti og jeg badet. På handletur i Tisvilde. Alle 4 badet i store bølger. Gøy! 
TORSDAG (19.7): Dro ganske tidlig. Blåste. Tok båten fra Hundested-Rørvig. Syklet til Veddinge til sommerhuset til Jette og Hjarne. Badet. Koselige mennesker!
FREDAG (20.7): Kjersti og jeg tok morgenbad. Masse motvind. Skulle ta tog eller buss, men det gikk ikke. Syklet til Urhøjgård camping. Innom Dragsholm slott.
LØRDAG (21.7): Syklet nesten 4 mil. Gikk greit. Kom til Slagelse like før de stengte. Syklet ut til Stude til huset til Karin og Knud. Herlig! Spiste middag i Slagelse.
SØNDAG (22.7): Sov lenge. Lekte "Postelek" ute i hagen. Spilte skuespill om kvelden. Spilte mye piano. La oss ganske tidlig.


Vi er klare for avreise fra Ellegårdsvej!


Sykkeltur II


Vi overnattet hos morfar, og han så oss godt avsted på fortauet utenfor huset

Første utfordring: punktering!

Vi dro så til "Kroglund" som var gården til min mors fetter og hans familie. Det lå i nærheten av Fredensborg, og der hadde de minkfarm og travhester - et utrolig flott og koselig sted!

Kroglund

Lisa hjelper Hanne med tømmene

Jeg fikk også prøve å ri!

Vi er på farten igjen (Anny står med min sykkel)

En is foran Fredensborg slott

Anne Grete og Kjersti har postet kort!

Vi fikk låne sommerhuset til Hannes familie en natt - i Tisvilde. Jeg har skrevet om Tisvilde før, i dette innlegget. Vi hadde dårlig vær, så jeg tok visst ingen bilder der.


På båten fra Hundested til Rørvig

Regn.....

Et stopp i en by

Frokost i det grønne

Så syklet vi videre til Veddinge hvor Hannes tante og onkel bodde. Det var også et veldig koselig besøk!

Hos Jette og Hjarne

Til sist i denne uken fikk vi låne sommerhuset til min mors kusine og hennes familie

Sommerhuset i Stude

Her er reiseruten vår med start og stopp hos morfar i Gentofte. De blå prikkene er denne ukens overnattinger, de røde prikkene er overnattinger i neste uke:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar