31.05.2020

28.mai-3.juni 1979 (Pinse)

Fint og varmt vær i 1979 - akkurat som i disse dager i 2020! Jeg hadde siste dag på deltids-jobben min i Sandvika bibliotek, men jeg skal ha en sommerjobb. Mer om det senere ;-) Jeg fortsetter å øvelseskjøre, skulker - og soler meg. Kjersti og jeg så klassikeren "Giganten" fra 1956 (James Deans siste film før han døde som 24-åring i 1955), men den gjorde ikke veldig inntrykk på oss. Vi syntes sikkert den var litt gammeldags, og gadd ikke se hele.....

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (28.5): Trett! Varmt ute. Siste dag på jobben før sommeren. Filmen "Kaktusblomsten" var tøff!
TIRSDAG (29.5): Kjersti og jeg løp i gymmen. Anne Grete og Kjersti her om kvelden. Kopierte Anne Gretes bilder - og spiste etterpå. Ingvar ringte.
ONSDAG (30.5): Ganske varmt. Løp rundt Ringi på en halv time. Mor og far hos farfar.
TORSDAG (31.5): Kjempevarmt! Kjersti og jeg en tur i byen. Mor, far og jeg på Sportshuset. Hentet sykkelen min fra reparasjon. Jeg kjørte om kvelden. Mor var med. Stian her en tur.
FREDAG (1.6): Skulket gymtimene. Dro hjem og solte meg. Kjersti og jeg på kino i Sandvika og så "Giganten" (James Dean). Kjedelig, så vi gikk før den var ferdig. Kjersti overnattet.
LØRDAG (2.6): Mor, far, Kjersti og jeg dro tidlig til Mandal. Helt nydelig vær! Solte oss mye og badet. I Sjøbua om kvelden. Masse mennesker ute.
SØNDAG (3.6): Sov lenge. Kjersti og jeg + andre løp til Ronevann og badet der. Sverre kjørte oss hjem. En hel haug (2 båter) i Mandal på "Kinesisk" restaurant. Koselig!

Pinse

Pinsen falt omtrent på samme tid i 1979 som i 2020, og Kjersti og jeg dro med mor og far til hytta utenfor Mandal. Jeg elsket å være der, og Kjersti hadde vært med i påsken - og likte seg også godt. Vi fikk gjort alle de "obligatoriske" tingene: sole oss, bade, være i Sjøbua, løpe til Ronevann og bade der - og båttur til Mandal. Helt herlig!

Jeg tok ikke veldig mange bilder i pinsen, men jeg tar med to fra påsken også - som jeg glemte å ta med i det innlegget.


Pinseaften med sang og musikk utenfor Sjøbua

Arbeidslaget tar en pause i påsken - jobben er å bære stein til terrassen

Kjersti, pappa og jeg jobber i steinura ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar