24.05.2020

21.-27.mai 1979 (VG-lista, single)

Jeg startet å øvelseskjøre denne uken! Det er over et halvt år til jeg blir 18 år, og jeg var utålmodig etter å komme i gang! Pappa kjørte med meg, og jeg husker at vi startet på parkeringsplassen på Vestmarksetra. Kjersti fylte 18 år denne uken, og hun fikk sin egen bil av onkelen sin - en Renault 4! Det var en kjempesøt bil med girspaken rett ut av dashboardet ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (21.5): Jobbet 4,5 timer. Deilig å komme hjem. Filmen "Narrenes skip" var kjempefin!
TIRSDAG (22.5): Fri 1.time. Sykkelen er ikke ferdig enda. Far og jeg kjørte på Vestmarkssetra for 1.gang. Kjempegøy! Snakket med Ingvar i telefonen.
ONSDAG (23.5): Fri! Løp en tur opp til kirken. Leste litt engelsk. Hos Kjersti en tur også. Hos farfar om kvelden. Ingrid (venninnen til Bente) var der også.
TORSDAG (24.5): Kjersti og Arne B 18 år. Far og jeg kjørte på Bjerketun. Kjørte til kirken. Hos Kjersti om kvelden m/familien. Hun fikk bil!
FREDAG (25.5): Engelsk artium. All right. Mor og far skulle til Mandal med lastebilen. Kjørte med dem til Sandvika og kjøpte rødvin. Anne R, Anne Grete, Kjersti og jeg på Kina-restaurant. Hos Anne Grete etterpå. Mor og far kom hjem, fordi bilen gikk i stykker.
LØRDAG (26.5): Far og jeg kjørte. Kjersti og Anne Grete kom og hjalp meg med pizza. Ingvar, Terje, Ingrid, Helge, Ove og dama kom om kvelden. Koselig!
SØNDAG (27.5): Kjersti overnattet. Vi skrev stil nesten hele dagen. Kjørte med Sverre S, Ingrid og Liv Mette til Sandvika. Kjersti og jeg så "Vinterbarn". FIN! Mor hentet.



Village People!


VG-lista, single

I uke 21 i 1979 så listen slik ut:

  1. Hallelujah (Milk And Honey feat. Gali Atari)
    • Vinner av Melodi Grand Prix 1979 (se dette innlegget)
  2. In the Navy (Village People)
    • På topplisten i 17 uker, beste plassering nr.2
  3. Hooray! Hooray! It's a Holi-Holiday (Boney M)
    •  På topplisten i 12 uker, beste plassering nr.2
  4. Darlin' (Frankie Miller)
    • Veldig populær! På topplisten i 25 uker, beste plassering nr.1
  5. Chiquitita (ABBA)
    •  ABBA har vært populære lenge, og jeg har skrevet om dem i dette innlegget
  6. I will survive (Gloria Gaynor)
    •  Ikonisk sang! Den kan vel alle jenter utenat den dag i dag?
  7. YMCA (Village People)
    •  Nok en sang fra Village People - og kanskje den mest kjente?
  8. Oliver (Anita Skorgan)
  9. Do Ya Think I'm Sexy (Rod Stewart)
    •  Rod Stewart har også vært populær lenge, og jeg har tidligere skrevet om ham i dette innlegget
  10.  Too Much Heaven (Bee Gees)
    •  Lå på 1.plass i mange uker i 1979!

Her er noen bilder av heltene fra 1979:

ABBA, mens alle enda var gift

Bee Gees

Boney M

Gloria Gaynor

Rod Stewart

Kilder:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar