30.10.2016

27.oktober-2.november 1975 (Olsenbanden)

Denne uken var det mye TV-titting, teater og kino. Torsdag skulle jeg lage middag, og det gikk visst ikke så bra. Jeg vet ikke om jeg skulle lage til hele familien, eller bare meg selv. Og jeg husker ikke hva som gikk galt. Men, jeg var jo selv ganske tydelig på hva jeg syntes om resultatet.......

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (27.10): Tormod reiste hjem i dag. Så Edward VII i reprise. Filmen "Hånd i hånd" var kjempesøt.
TIRSDAG (28.10): Fikk igjen matteprøve: S. På basketball. Skulle egentlig sitte barnevakt, men Susanne satt den første timen, jeg resten. Mor og far hos farmor og farfar.
ONSDAG (29.10): Sydde linningen på skjørtet. På skoleteater: "Scapino" på Centralteatret. Ganske gøy. Mor og far hadde bridge.
TORSDAG (30.10): Susanne og mor i byen. Jeg skulle lage middag. Helt mislykket.
FREDAG (31.10): Lekseprøve i historie. Sissel var med mor, far og meg på "Olsenbandens siste bedrifter" i Sandvika. Den var gøy. Detektimen var helt teit.
LØRDAG (1.11): I butikken med Susanne. Spiste så mye om kvelden at jeg holdt på å dø.
SØNDAG (2.11): Ingrid ringte. Jeg dro til henne. Vi sendte kupong til plakater og refleks. Regnet da jeg syklet hjem. Siste episode av "Benoni og Rosa".

Olsenbanden 

Olsenbanden er en serie filmkomedier som ble laget i hovedsak på 70-tallet. Den er basert på en dansk serie med samme navn. Det var kjente skuespillere med: Arve Opsahl, Sverre Holm, Carsten Byhring, Aud Schønemann og Harald Heide-Steen jr. Den første filmen het "Operasjon Egon" og hadde premiere 11.august 1969. Den filmen vi så denne uken het "Olsenbandens siste bedrifter", og var den sjette i rekken, og den hadde premiere 7.august 1975. Vi så alle filmene etter hvert som de kom - i hvert fall på 70-tallet. Og dette var underholdning som både små og store likte godt!

Den sjette filmen om Olsenbanden

Bilen som ble brukt i denne filmen var en Chevrolet Bel Air Sport Sedan:
De venter på Egon utenfor Botsfengslet - igjen!

Kaos mellom rådhuset og brygga,
den gangen både tog og biler kjørte der


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar