02.10.2016

29.september-5.oktober 1975 (Frimerker)

Er det et snev av høstdepresjon denne uken? Det var mye som var kjedelig, det var kaldt, det regnet og jeg måtte rekke opp en hatt jeg hadde heklet i håndarbeid. Sissel og jeg gikk på epleslang, så det høres ut som om høsten har kommet, ja!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (29.9): Kjedelig på skolen. Hadde vikar i to timer. Så på begynnelsen av filmen. Grusomt kjedelig.
TIRSDAG (30.9): Ute med "Rigmor". Det regnet og var kaldt. Mor og far spilte bridge.
ONSDAG (1.10): Det regnet. Hadde forming. Sissel og jeg på slang om kvelden. "Sam i Norge" på TV.
TORSDAG (2.10): Ble ferdig med hatten i håndarbeid, men rekket den opp da jeg kom hjem. Mor bakte Krumkaker.
FREDAG (3.10): Fikk bildene fra Fagerli. Kjempefine. Hos farmor og farfar om kvelden. Farmor var ikke bra. Hentet Susanne om kvelden.
LØRDAG (4.10): Alle 4 på kontoret til pappa og trykket innbydelser. Hos Tove om kvelden. Vi lærte bridge.
SØNDAG (5.10): Dro til Ingrid ved 12-tiden. Dro hjem igjen ved 16-tiden. Mor og far hos tante Nanna.

Frimerker

Med høsten kommer inne-aktivitetene, og for meg var en av dem var å samle på frimerker. Vi skrev ganske mange brev i vår familie, spesielt mor som brevvekslet med familie i Danmark, Canada og USA. Jeg rev av frimerkene fra konvolutten, la dem i bløt, tørket dem, la dem i press - og sorterte dem i album. Her er noen smakebiter fra frimerkesamlingen min:

Frimerker fra Norge

Frimerker fra Danmark

Frimerker fra USA

Fra mer eksotiske land (Albania, Israel, Qatar, Mexico m.fl.)

Enda flere eksotiske frimerker (Angola, Dubai, Paraguay m.fl.)

Arveprins Haakon blir født i juli 1973

Silvia og Carl Gustaf gifter seg i juni 1976

Førstedags-stempel fra 60- og 70-tallet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar