08.10.2017

4.-10.oktober 1976 (Ferske fjes)

Denne uken var jeg på konfirmasjonsleir på Haugtun (Nordre Land) i helgen. Jeg husker at turen var veldig morsom, men jeg husker ikke hvilket "krøll" Anne, Birthe, Heidi og jeg lagde om kvelden....

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (4.10): Bare rot på skolen. Gjorde mye lekser. Susanne og jeg gikk ned til kiosken. Filmen var kjempefin. Husker ikke hva den het.
TIRSDAG (5.10): Helselære-prøve. Regnet i hele dag. Bjørg hos Susanne. Bridge her. På basketen. Trente i to timer.
ONSDAG (6.10): Hos presten. Leverte 70 kr. Pappa var syk. Mor på konsert. Susanne på teori-kurs. Heidi var her om kvelden. Ferske fjes på TV.
TORSDAG (7.10): Jazz-gym og basket i gymmen. Gjorde matte-innføring. Mor og far hos farmor og farfar. Nanette hos Susanne.
FREDAG (8.10): Idrettsdag. Kom hjem 15:30. Mor kjørte Heidi og meg til Bjørnegård hvor vi tok bussen til Haugtun. Bryn var også med.
LØRDAG (9.10): På Haugtun. Spilte volleyball-kamp. Tanum på 3.plass. Anne, Birthe, Heidi og jeg lagde krøll om natten.
SØNDAG (10.10): På gudstjeneste i Kinn kirke. Dro hjem. Mor og far i England. La oss tidlig.

Ferske fjes - med tidsriktig antrekk og frisyre ;-)

Ferske fjes

En TV-serie på NRK som ikke har satt dype spor må være "ferske fjes". Ideen er god nok, og konseptet var "for amatørunderholdere fra hele landet, av alle aldre av tilgjengelige kjønn!" Programleder var Knut Aunbu, og han geleidet oss gjennom den ene amatøren etter den andre. Hvis man trekker parallell til "Norske Talenter" som går på TV i våre dager, så holder de et ganske annet nivå enn de gjorde i 1976. Men, "ferske fjes" var ingen konkurranse, og var nok ment som koselig og uforpliktende underholdning på NRK. Underholdningsverdien i dag må være å se på antrekk og frisyrer - som er veldig 70-talls! Ukens episode ligger i NRK-arkivet.

Her er flere bilder fra samme episode:

Lett nervøs sangerinne....

Pianospillere med like klær ;-)

Ferskt fjes med sin trompet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar