01.10.2017

27.september-3.oktober 1976 (Trondheim)

Denne uken går det bra med mine karakterer, og jeg er tydeligvis stolt over resultatene :-) Det er høstferie, men det var bare fri torsdag og fredag og ikke hele uken som det er nå.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (27.9): Vi fikk igjen historieprøven: M. Nesten alle fikk Ng. Vi (mor og jeg) hentet Susanne etter teorikurset, og kjørte til Ikea. Skulle kjøpe en stol, utsolgt.
TIRSDAG (28.9): Lekseprøve i Helselære. Susanne hos Bjørg. Pappa kjørte meg til basketen. Kjempegøy! Vi hadde en eller annen jente. Mor og far hentet meg.
ONSDAG (29.9): Fikk igjen matte. Jeg var den eneste som fikk S. Hadde norsk-prøve. Mari og jeg fikk totalt latterkrampe. Hos presten. Kjedelig. Mor og far hos Tove.
TORSDAG (30.9): Mor, Susanne og jeg startet tidlig med å kjøre til Trondheim. Kom frem ved 18-tiden. Inger Elin var ikke kommet hjem. Kjempefin leilighet.
FREDAG (1.10): Susanne var med Lars på NTH. Mor og jeg gikk i byen. Møtte Lars, Susanne og Inger Elin. Besøkte onkel Eyvind. Susanne og jeg fikk bluser. Var i Nidarosdomen.
LØRDAG (2.10): På Byåsen. Vi drakk kaffe hos Visst (naboen til far). På Skistua etterpå. På Byneset hos moren og faren til Inger Elin om kvelden.
SØNDAG (3.10): Vi måtte dessverre dra hjem. Turen var kjempekjedelig! Snedde litt over Dovre. La meg med en gang vi kom hjem.


Turen hjem over Dovre
"Enig og tro til Dovre faller"

Trondheim

Vi kjørte til Trondheim i høstferien, og det var nok først og fremst for å besøke storebror Lars og hans samboer Inger Elin. Men, pappa bodde i Trondheim til han var 17 år, så det var både gamle naboer og familie vi kunne besøke. "Onkel Eyvind" var min farmors bror, og han hadde en butikk i Trondheim som solgte dameklær. Susanne og jeg fikk hver vår bluse, så det var stas! Inger Elin er fra Trondheim, nærmere bestemt fra Byneset, så vi var og hilste på hennes foreldre for første gang. Pappa hadde bodd på Byåsen, så der var det tidligere naboer vi kunne besøke. Jeg syntes besøket i Trondheim var helt fantastisk på alle måter, og skulle visst gjerne blitt lenger :)

På besøk hos pappas gamle naboer på Byåsen

Klæbuveien 114 hvor Lars og Inger Elin bodde

På vei over Dovrefjell til Trondheim


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar