16.12.2018

12.-18.desember 1977 (Leo Sayer)

Nå var det siste uken på skolen før juleferien. Jeg var ute og handlet diverse, og noe av det var julegaver jeg skulle få. En kassettspiller til kr.970,- (som tilsvarer ca 4500,- i dagens penge-verdi) hadde jeg nok spart til selv, for så dyre julegaver fikk jeg ikke. Jeg var hos Hege og spilte inn bånd, noe som var en langtrukken affære. Så da var det jo kjipt at båndet ikke virket ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (12.12): Fikk igjen tyskprøve. 5. Ble hørt i geografi. Uff! Berit hos Susanne om kvelden. Hun laget vafler. Fransk film, ganske fin.
TIRSDAG (13.12): Fikk igjen historie lekseprøve. 5! Ikke på volleyball-trening. På sminkeparty hos Tulla om kvelden. Kjøpte ingenting. Far kjørte meg til.
ONSDAG (14.12): Halv dag på skolen. Nilsen holdt "andakt" i mattetimen. Jeg ble med Unni Lise hjem og bakte til fredag. Far hos farfar.
TORSDAG (15.12): Jeg dro til byen og kjøpte rød pologenser, Leo Sayer-plate og "The spy who loved me" (single). M/familien og kjøpte ny kassettspiller (970,-) og tursekk. På bowling.
FREDAG (16.12): Siste dag før ferien. Sang med koret. Fikk karakterbok: en 3, en 4, en 6 og resten 5! Spilte inn noen bånd. Kathrine hos Susanne. Siste del av "Lykkespill" på TV.
LØRDAG (17.12): Jobbet. Tiden gikk fort. Hos Hege og tok opp bånd etterpå. Det båndet jeg spilte virker ikke. Hjemme om kvelden.
SØNDAG (18.12): Sov lenge. Dro til Ingrid etter middag. Vi var på "Network" på Stabekk. Ganske fin. Jeg sov over hos Ingrid. Lars og Inger Elin kom om kvelden.


Platen jeg kjøpte denne uken

Leo Sayer

Leo Sayer var 29 år i 1977, og hadde gitt ut singelen "When I need you" i februar. den ble en stor hit, og sendte ham til topps på mange lister rundt i verden. Av Billboard ble den kåret til sang nr.24 på listen Top Hot 100 i 1977. Nummer 1 ble for øvrig Rod Stewart med Tonight's the night. Den første gangen jeg hørte noe av Leo Sayer var da han kom ut med You make me feel like dancing som kom ut i 1976.



Jeg kjøpte platen "Thunder in my heart" denne uken, og når man kjøpte en plate ble den spilt MYE :-)

Leo Sayer


Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar