23.12.2018

19.-25.desember 1977 (Jul)

Det ble en del jobbing på meg før jul. Jeg jobbet på Wøyenenga landhandleri, i kjøtt- og påleggsdisken - men det ga jo en kjærkommen lønn. Så vidt jeg husker hadde jeg en timelønn på ca 15 kroner.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (19.12): Ingrid og jeg dro til byen tidlig. Kjøpte masse julegaver. Begynte å montere den blå jakken m/mønster.
TIRSDAG (20.12): Sov lenge. Siste dag for mor på blindeskolen. Susanne på julebord. Jorid og Stig her om kvelden. Så på lysbilder. Jeg ble ferdig med blå jakke. Æsj!
ONSDAG (21.12): Mor, Inger Elin og jeg i Sandvika. Kjøpte de siste julegavene. Ingrid og jeg på kino på "Ørneredet". Fin. Far på julebord.
TORSDAG (22.12): Hege og jeg jobbet 10 timer i Wøyenenga. Slitsomt! Hos Hege etter jobben og tok opp plater. De andre laget marsipan.
FREDAG (23.12): Jobbet 8 timer. Hardt! Vi pyntet til juletre. Sverre kom med gaver.
LØRDAG (24.12): Jobbet. Ingrid kom dit med gave. I Tanum kirke, litt regn. Hadde det koselig om kvelden. Jeg så på "Gjest Baardsen" på TV. Fin!
SØNDAG (25.12): Sov lenge. Farfar og Bjørg her til julefrokost. Dro hjem sent. Vi andre spilte litt kort etterpå. Spiste nattmat.


Jeg deler ut gavene :-)

Jul

Tradisjonen tro pyntet vi juletre lille julaften. Min fadder Sverre kom alltid med gaver til meg denne kvelden, også dette året. Det var en hyggelig tradisjon han holdt på helt til i fjor - så det har vært veldig koselig!

Jeg jobbet også på julaften, så det var deilig når julekvelden endelig kom! Det ser ikke ut til at noen av besteforeldrene var hos oss, så på vår julaften var vi 6 stykker: Susanne (søster), Lars (bror), Inger Elin (svigerinne), mor og far. Det regnet da vi var i Tanum kirke, og værmelding fra den dagen kan man finne på Yr. Første juledag har vi alltid julefrokost (frokost på dansk :-)) og da fikk vi besøk av farfar og tante Bjørg. Så dette var så langt en koselig og tradisjonell jul!


Lars og Inger Elin åpner sine gaver

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar