22.12.2019

18.-24.desember 1978 (Vår Frelsers gravlund)

Siste uke på skolen før juleferien! Kjersti og jeg bakte kake, og hadde med på skolen på onsdag. Susanne og Tormod kom fra Bergen, og morfar kom fra Danmark. Lars feiret nok jul sammen med Inger Elin i Trondheim. Så da var vi 6 voksne på julaften (mor, far, Susanne, Tormod, morfar og meg), jeg har dessverre ikke funnet noen bilder fra kvelden....

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (18.12): Kjedelig på skolen! Jobbet 3,5 time. Tok opp plater av Anne Grete (Joan Baez og Anne Murray).
TIRSDAG (19.12): Halv dag på skolen. Slappet av hjemme. Hos Kjersti om kvelden. Vi bakte kake til i morgen.
ONSDAG (20.12): Siste dag på skolen. Jeg ble dårlig og gikk hjem før de andre. Klubb hos Kjersti om kvelden. Mor og far hos farfar.
TORSDAG (21.12): Sov lenge! Bare soste rundt. Ble ferdig med vest m/blå striper. Far og jeg laget marsipan om kvelden. Anne Grete kom med gave.
FREDAG (22.12): Susanne og Tormod kom tidlig om morgenen. Dro til Ingrid med gave og til Sandvika. Møtte Håkon og Ferdinand. Så lysbilder om kvelden.
LØRDAG (23.12): Jobbet 3 timer. Susanne, Tormod og jeg på Perminalen med Kristian. På Wessels etterpå. Morfar kom. Sverre kom m/gave.
SØNDAG (24.12): Alle 6 på kirkegården (farmor). Hos farfar etterpå. Alle i kirken om kvelden. Fikk mye fint. Vi hadde det koselig!


Graven til min oldemor og oldefar, min farmor og farfar
pluss farfars søster Kristine og hennes mann Jørgen


Vår Frelsers Gravlund


Vi var på graven til farmor på julaften, og hun ligger begravet på Vår Frelsers Gravlund. Farfar var med oss, og i dag ligger han begravet samme sted. Det er et vakkert sted de ligger, rett ved Gamle Aker kirke.

Jeg har (om jeg selv skal si det ;-)) skrevet et fint innlegg om graven og kirkegården for 2 år siden, så det anbefaler jeg å lese - da klikker du her.

Flott kirkegård med "vår" gravsten i forgrunnen





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar