01.12.2019

27.november-3.desember 1978 (Smurfene)

Det var mye prøver denne uken! Og jeg kjørte hjem fra Sandvika med en buss uten bremser.... Farfar fylte 89 år, og den feiret vi hos onkel Leif og tante Aud. Jeg har tidligere skrevet et koselig innlegg om min farfar her. Og så var Kjersti, Håvard (hennes bror) og jeg på hundeutstilling på Sjølyst. Jeg har forresten skrevet om Norges varemesse på Sjølyst før, i dette innlegget.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (27.11): Fysikk heldagsprøve. Gikk ganske bra. Jobbet 4 timer. Slitsomt! Filmen "Hvordan man stjeler en million" var ganske fin.
TIRSDAG (28.11): Engelsk heldagsprøve. Kjedelig! Jeg gikk først. På volleyball om kvelden. Slitsomt! Kjørte med faren til Wivi hjem.
ONSDAG (29.11): Nynorsk skolestil. 2 timer på skolen etterpå. Klubb hos Anne Grete. Koselig! Kjørte med buss hjem uten bremser. Govert ringte. Far syk.
TORSDAG (30.11): Kjedelig på skolen. Gikk en tur opp til eika med Cita. Far fremdeles syk.
FREDAG (1.12): Kjersti og jeg på Nadderud i gymmen. Mor og jeg i fødselsdags-selskap hos Aud og Leif (farfar 89 år). Snakket mye med Liv.
LØRDAG (2.12): Jobbet 3 timer. Kjersti, Håvard og jeg på hundeutstilling på Sjølyst. Gøy. Hjemme om kvelden.
SØNDAG (3.12): Sov lenge. Leste en del på biologi. Mor og far ferdige med mors rom. Skjedde ikke noe spesielt.


De irriterende smurfene ;-)


Smurfene


Denne uken lå Smurfe-sangen med Geir Børresen & Smurfene på 1.plass på Norsktoppen! Denne sangen var å finne på platen I Smurfeland som ble utgitt i 1978. Og de fleste husker vel hvor irriterende disse sangene etter hvert ble! Det syntes tydeligvis Trond Viggo Torgersen også, for i 1979 kom sangen "Tramp på en Smurf" - som ikke akkurat er en hyllest til smurfene ;-) Hvis noen vil høre på sangen til Trond Viggo, kan dere gjøre det her.

Og kanskje noen vil høre på sangen til Geir Børresen igjen? Den finner man her.

Geir Børresen med Smurfe-vennene sine



Kilder:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar