01.11.2020

29.oktober-4.november 1979 (Judo-gradering)

Susanne og Tormod kom hjem, og skulle se på bryllupslokaler i Lommedalen (Solhaug). De skulle gifte seg 30.mai 1980, så planleggingen var igang ;-) Vi tok opp en morsom film på søndag, som vi kalte Svanesjøen - med mor i hovedrollen som danser. Vi lo utrolig mye da vi laget den, og syntes den ble ganske morsom. Jeg vet jeg har den et eller annet sted - men er ikke helt sikker på hvor. Kanskje jeg må sette igang med å lete!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (29.10): Spilte volleyball etter skolen. Moro! På Judo om kvelden. Hadde Jan. Han slang meg så det sang i gulvet!
TIRSDAG (30.10): Astronomiprøve. Fikk platen jeg har vunnet. Kjøpte nye støvletter! Begynte på stil. Bente ringte.
ONSDAG (31.10): Tok klassebilde. Spilte basket med guttene i gymmen. Gøy! Mye snø. Far hos onkel Leif. Leverte fra oss bilen (rød Datsun). På Judo. Atle hentet.
TORSDAG (1.11): Fikk igjen astronomiprøven. 5! På gradering om kvelden. Slåss med Hege. Fikk gult belte! Gjorde mye lekser da jeg kom hjem. "Dyrlegen" fin!
FREDAG (2.11): Susanne og Tormod kom. Ny bil!  Fysikkprøve. Ble med Kjersti hjem. Ble hentet av Anne og Tulla, og dro på rebusløp. Kjørte med Anne, Tulla, Arne B, Arild og Espen. Gøy! På diskotek etterpå.
LØRDAG (3.11): Stein, Kjersti og Håvard her en tur. De andre så på bryllupslokaler (Solhaug). På Ikea. Besøkte Sissel på Sportshuset. Ble ferdig med genseren, den tok 2,5 uker.
SØNDAG (4.11): Sov lenge. De andre på utstilling. Jeg skrev nynorsk stil. Tok film (Svanesjøen). Gøy! "Grenseland" på TV. Kjempefin! Susanne og Tormod dro.

Judo-gradering

Jeg har vært flittig på Judo dette halvåret, og denne uken var det gradering. Vi skulle huske hva forskjellige grep og kast het - og vi skulle demonstrere dem. Alt dette gikk fint - og vi fikk gult belte! Her kan man lese mer om kravene til gult belte, jeg blir nesten imponert ;-) Jeg har hatt en judodrakt med et gult belte liggende, men er ikke så sikker på om jeg har utstyret enda. Men, det er ikke så farlig - jeg skal ikke bruke det mer :-)


Mitt Judo-pass

Gradering for gult belte!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar