08.11.2020

5.-11.november 1979 (3RB, Stabekk gymnas)

Jeg kjører mye med faren min for tiden! Jeg fyller 18 år senere dette året, men lappen får jeg ikke før 8.januar 1980. Jeg hadde totalt 8 kjøretimer, så det ble ikke så veldig dyrt - såvidt jeg husker kostet hele "herligheten" ca kr.2 000,-

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (5.11): Nynorsk heldagsprøve. Kjedelig! Skrev stil da jeg kom hjem. På teorikurs om kvelden. Kjedelig! Mor og far hentet.
TIRSDAG (6.11): Svømte i gymtimen. 1500 meter på 12,30 min. Kjørte med Hege hjem. Prøvde å gjøre lekser, men jeg skjønte ingenting. Mor og far hadde bridge.
ONSDAG (7.11): Kaldt. Kjersti var syk. Kjøpte genser av Sissel (25 kr). På Judo om kvelden. Gøy! Far hentet. Jeg kjørte Granadaen hjem. Stilig!
TORSDAG (8.11): Kjersti fremdeles syk. Matteprøve. Gikk all right. Fikk fri 1.time. AG og PK kjørte Krølle og meg hjem. Så på schæferen til Krølle (12 uker). På teorikurs. Far hentet. Jeg kjørte hjem.
FREDAG (9.11): Kjersti syk. Far på kurs på Sundvolden. Tok bussen til Kjersti. Vi hjalp Stein med å flytte til Bekkestua. Håvard 12 år. Familieselskap der. Stein kjørte meg hjem.
LØRDAG (10.11): Jobbet. Veltet en hel tralle med bøker! Kjørte en time med far. Ute med Peter om kvelden på "House of lords". Ganske så kjedelig. Ble ferdig med "mini-genser".
SØNDAG (11.11): Sov lenge. Masse snø! Far og jeg kjørte (på Rykkinn etc). Gøy! Litt glatt. Ellen, Eigil og alle barna her. Koselig. Kjersti ringte.


Klasse 3RB


3RB, Stabekk gymnas

Jeg gikk altså i 3RB på Stabekk gymnas, og denne uken tok vi klassebilde. Jeg tror ikke det var dette som jeg har funnet frem, tror det ble tatt på våren. Men, det er jo et koselig bilde av flotte ungdommer :-) Jeg har ikke vært på så mange jubileer, men vi hadde et treff i juni 2020 - noe som var veldig koselig! Det er jo 3 viktige år disse årene på gymnaset - på godt og vondt. Men, jeg kom da helskinnet gjennom årene på Stabekk gymnas :-) 

Som en kuriositet kan jeg jo nevne at Anita Hegerland gikk i parallell-klassen min, og at jeg gikk der samtidig med Morten Harket, Magne Furuholmen og Paul Waaktaar. Jeg visste godt hvem Anita Hegerland var, for jeg var stor fan da jeg var mindre. Men, Morten, Magne og Paul visste jeg ingenting om da! Ser også at Petter Pilgaard, Jon Almaas og Silje Stang har gått der.....

Denne uken satt jeg og kjedet meg i en historie-time, og det kom et dikt i skoleavisen ut av det!

Mitt fantastiske dikt ;-)


Og til slutt et bilde av meg selv som sjåfør!

En fornøyd sjåfør!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar