09.08.2020

6.-12.august 1979 (Sørlandet II)

Ingrid og jeg er alene på hytta, og vi får besøk av Anne Grete. Jeg skrev at vi hentet henne på Valand, men ingen av oss hadde lappen. Tipper vi tok båten til innerst i Harkmarkfjorden, og gikk til Valand hvor hun kom med buss fra Kristiansand. Kjersti kom ikke, men jeg kan ikke huske hvorfor det ble sånn - men hun kommer i neste uke.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (6.8): Ingrid og jeg hentet Anne Grete på Valand. Vi badet. Moren til Ingrid på besøk. Jeg på Valand for å hente Kjersti, men hun kom ikke. På hytta til Sanne om kvelden.
TIRSDAG (7.8): Odd fikset kjøleskapet. Vi 3 + Ingvar og Eivind på Tregde og kjøpte P. Fest her med Odd, Sverre og Ingvar. Rett og slett topp! Spilte 21.
ONSDAG (8.8): Odd kjørte oss til Mandal. Hjemover tok vi bussen til Valand og haiket resten. Spilte 21 i sjøbua. Ingvar, Eivind og Odd var her om kvelden. Spilte 21.
TORSDAG (9.8): Vi var til Tregde m/Sverre. Hentet post og vann. Til kaffe hos Ingvar. Alle her om kvelden. Tok  krabber, fikk en. Gunvor kom med to venner og kokte krabber.
FREDAG (10.8): Ble vekket av Odd. Dro på båttur med båten til Gunvor til Tregde. Vi 3 i Ronevann. Alle her om kvelden. Sverre S kom også. Gøy!
LØRDAG (11.8): Til Mandal med Sverre S. Anne Grete og jeg sov under dyner på verandaen. Fest her om kvelden. Liv Mette var her også. Spilte poker og 21. Gøy!
SØNDAG (12.8): Alle sammen var og spiste pizza på Marinaen. Jeg spilte "My life" der. Spilte 21 i sjøbua. Stod på brett etter Sannes båt. Rågøy! Odd her om kvelden.


Sverre og meg i båten "Osean"

Sørlandet II

Full fart hele uken! Det var mange ungdommer både på Kåløy og på fastlandet, og vi hadde mye moro sammen! Odd var hyttenabo (bror til Bjarte som var mye nevnt i forrige ukes innlegg), Ingvar og Terje var brødrene på den nærmeste hytta (Eivind var Ingvars kamerat), Sverre og Gunvor kom fra Ås (fastlandet), og de var fetter og kusine. Ingrid og Sverre S hadde hytte på fastlandet (søster og bror), og Liv Mette var Sverres kjæreste. Det var en kort introduksjon av navnene som dukket opp denne uken ;-) 

Jeg hadde lært meg å spille Billy Joels "My life" på piano, og lot meg ikke be to ganger da sangen ble spilt på Marinaen på Tregde - og det stod et piano der! Det ble faktisk ganske kult, og jeg skulle ønske jeg kunne det enda........

Her følger noen bilder som forhåpentligvis formidler den gode stemningen denne uken!

Terje, Odd, Sverre og Ingvar på besøk hos oss

Båttur til Tregde med Gunvor

Anne Grete er fjong med hatt!

Hyttenabo Ingvar

Undertegnede ;-)

Anne Grete, Ingrid og meg
Frokost på senga!

Ingrid og meg - to gode venninner!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar