02.08.2020

30.juli-5.august 1979 (Sørlandet I)

Hadde vi ikke før kommet hjem fra sykkeltur, så skulle vi videre til Sørlandet. Anne Grete skulle til sin hytte - jeg skulle til min, så da haiket vi like godt til Kristiansand sammen Men, i neste uke kommer Anne Grete på besøk til meg på Kåløy ;-) Denne uken blir ganske rolig (selv om det skjer mye) sammen med mor og far på hytta. På lørdag reiser de hjem, og da får Ingrid og jeg hytta alene. Så denne uken tok jeg dessverre ikke så mange bilder.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (30.7): Anne Grete og jeg haiket til Kristiansand m/8 biler. Tok 6,5 timer. Jeg tok bussen til Valand og haiket/gikk til Ås. Hjalmar satte meg over. Elisabeth og Trygve var hos oss.
TIRSDAG (31.7): Tormod, Susanne og jeg i Mandal. Ute og fisket, ingen fisk. Spiste middag på hytta. I sjøbua om kvelden. Bjarte, Stein og Dag var der. Sverre kjørte meg hjem.
ONSDAG (1.8): Dårlig vær. Gjorde ikke noe spesielt. Til Ålo med Kristians båt og spiste reker. Ingrid, Bjarte, Sverre og meg på hytta til Bjarte. Sverre kjørte meg hjem.
TORSDAG (2.8): Mor, Susanne og meg til Mandal. Bjarte og Ingrid kjørte med oss. Ingrid og jeg hos Bjarte på Ime. Odd kjørte oss til hytta. Arne og Bjørg her. Hos Bjarte om kvelden.
FREDAG (3.8): Kjedelig om dagen. Først hos Bjarte og drakk Ouzo om kvelden, så i sjøbua. Danset litt. Hjem kl.3.
LØRDAG (4.8): Mor, far og Susanne dro hjem. Vi andre plukket jordbær på Valand og spiste dem. Tok krabber. Herlig! Kokte dem på hytta.
SØNDAG (5.8): Ingrid og jeg tok morgenbad, og syklet til Ronevann. Spiste middag hos Ingrid. Sov 4 timer. Ingvar og Eivind her om kvelden.


En trubadur ;-) 
(som ikke kan spille trekkspill....!)

Sørlandet I

Jeg skrev at det ble en rolig uke, men det skjedde jo noe omtrent hver kveld. I Sjøbua, båttur til Ålo, på hytta til Bjarte, sjøbua igjen (med Ouzo og dans) og krabbefangst. Ikke så rart at Ingrid og jeg storkoste oss der sammen!


På båttur til Ålo for å spise reker


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar