30.08.2020

27.august-2.september 1979 (Borgerkurs i Bærum kommune)

Denne uken gikk Susanne, Kjersti og jeg på borgerkurs i Bærum kommune. Jeg regner endel med Per fra klassen, dvs jeg hjalp ham med matteleksene. Og så begynner Sissel, Kjersti og jeg på Judo - alltid åpne for nye opplevelser! Så får vi se utover høsten hva det ble til ;-)

 

Utdrag fra dagboken:


MANDAG (27.8): Tok bussen. Fri to timer. Satte småpengene i banken: 233,50 kr. Susanne, Kjersti og jeg på borgerkurs. Traff Ferdinand. Gøy! Ellers kjedelig.
TIRSDAG (28.8): Friidrett i gymmen. Støtet kule 7,8 meter, lengde 3,45 meter. Syklet hjem i treningstøy. Per kom etter middag og regnet. Koselig. Susanne lagde sjokoladeboller til oss.
ONSDAG (29.8): Kjersti, Anne Grete og jeg "innviet" nytt bakeri i Sandvika. Per her og regnet en halvtime. På borgerkurs. Ganske all right.
TORSDAG (30.8): Tre timers matteprøve. Tror det gikk bra. Kjersti hadde sin første kjøretime. Møtte Mari og Grete i Sandvika. Sissel, Kjersti og jeg på Judo 1.gang (Marienlyst). Gøy! Susanne dro til Bergen.
FREDAG (31.8): Fri halve dagen pga jubilanter. Anne Grete og jeg i byen. Prøvde oss som gateselgere. Kjersti og jeg på borgerkurs. Traff Petter og Bosse. De spanderte øl.
LØRDAG (1.9): Jobbet. Mye å gjøre. Anne Grete, Ingrid og jeg kopierte bilder hele dagen. Kjersti kom om kvelden. Spiste reker. Oppe til kl.3 (ikke Anne Grete)
SØNDAG (2.9): Anne Grete dro tidlig på jobb. Kopierte bilder hele dagen. Mor og far kom hjem fra Mandal.




Borgerkurs i Bærum kommune

Susanne, Kjersti og jeg hadde altså meldt oss på borgerkurs i Bærum kommune, og det foregikk på rådhuset i Sandvika. I 1979 var det 80.500 innbyggere i kommunen, og Gunnar Gravdahl var ordfører.  I 2020 er det 127.700 innbyggere i kommunen, og Lisbeth Hammer Krog er ordfører. (les mer om Bærum kommune her).

Programmet var "kjedelig" og "ganske all right", og i neste uke får vi utdelt borgerbrevet!


Program for borgerkurset


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar