13.12.2020

10.-16.desember 1979 (Knut Husebøe)

Jeg fikk igjen noen prøver, og det gikk slett ikke så verst. Og ukens overraskelse var at jeg tok kjøretesten! Jeg var ikke satt opp til det, men jeg hadde en vikar som tydeligvis syntes jeg kjørte godt nok - så etter en dobbeltime med kjøring i Oslo sa han "Vi sier dette var kjøretesten" (noe sånt, ihvertfall ;-)). Så jeg slapp å grue meg til den, og være nervøs :-) Kjersti og jeg solgte Vidar-ås lys, og jeg kan ikke huske hva det var - men helt sikkert til et veldedig formål. Og så var det episoden på "Bajazzo" hvor jeg besvimte.... En innholdsrik uke!

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (10.12): Fikk igjen matten, 5/6! Kjersti og jeg gikk en lang tur i skoletiden, Mor, far og jeg kjørte til Ikea og kjøpte dobbeltseng. Jeg kjøpte settehylle. Jeg kjørte!
TIRSDAG (11.12): Skulle ha dobbeltime i byen. Arild var syk, så jeg kjørte med Ottar i stedet. Tok kjøretesten!! På jenteklubb hos Anne Grete om kvelden. Kjersti kjørte hjem m/Renault!
ONSDAG (12.12): Så på planeter på skolen. Spilte volleyball i gymmen. Gøy! Fikk igjen projek-prøven, 4! Skrev stil.
TORSDAG (13.12): Kjersti og jeg på stand og solgte Vidar-ås lys. Så Knut Husebø! Solgte 77 lys. Leste mye fysikk om kvelden. Siste "Dyrlegen" på TV.
FREDAG (14.12): Fysikkprøve. Tok teoritetesten. Anne Grete, Kjersti, Tone og jeg spiste pizza på Peppes. Spilte bowling etterpå med 3 gutter (K og jeg). Jeg klarte 170!
LØRDAG (15.12): Sov lenge!! Ryddet soverommet (vasket og greier). På "Bajazzo" med Ingvar, Terje og Ingrid. Kjempekoselig. Noen begynte å sloss, vi fikk nesten et ølglass i hodet. Jeg besvimte.
SØNDAG (16.12): Ryddet litt videre. Hos Aud og Leif om kvelden. Jeg kjørte. Noen andre der også. Katrine, Liv, Trude og jeg satt i kjellerstuen.


Jahn Teigen som skurk,
Knut Husebøe som Fantomet og
Marit Syvertsen som Sala Palmer
i "Fantomets glade bryllup"


Knut Husebøe

Jeg skrev i dagboken at vi møtte Knut Husebøe, og han var nok ganske "hot" på den tiden. Han var 33 år, og det siste jeg hadde sett ham i tipper jeg var "Fantomets glade bryllup" tidligere i 1979, som jeg tidligere har skrevet om her.

Jeg husker ham også veldig godt fra dramaserien "Benoni og Rosa" som ble sendt på NRK i 1975 og 1976. Denne serien var Fjernsynsteaterets dyreste produksjon på den tiden, og var spilt inn på Kjerringøy. Rosa ble spilt av Unni Evjen, som siden har spilt i "Jul i Blåfjell" på Oslo Nye i mange år.


Benoni og Rosa




Kilder:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar