06.12.2020

3.-9.desember 1979 (18 år)

Denne uken hadde jeg min fjerde og femte kjøretime. Jeg leverte søknad om førerkort - og jeg fylte 18 år! En travel uke på skolen, hvor vi hadde 4 heldagsprøver. Det ser ut til at det gikk fint på 2 av dem, og "dritt" på de 2 andre.... 


Utdrag fra dagboken:

MANDAG (3.12): Matte heldags. Gikk 11:45. Soste rundt i 3 timer. Hadde kjøretime. Gikk bra. Hos legen (førerkort). Far var med. Filmen var stilig!
TIRSDAG (4.12): Norsk heldags. Kjedelige oppgaver! Gikk 12:00. Leverte søknad om førerkort. Kjempetrett! Mor hos Inger, far på julebord. Jeg la meg tidlig.
ONSDAG (5.12): Sov til kl.10. Hadde lesedag. En tur i butikken. Leste fysikk hele dagen! Mor og far på teater. Kjersti fikk lappen! Sissel, Heidi, Tormod og Tove ringte.
TORSDAG (6.12): Fikk gaver om morgenen. Fysikk heldagsprøve. Æsj. Hjemom, og så kjøretime. Gikk all right. Bente, Anne Grete og Kjersti her om kvelden. Kjørte Kjersti hjem.
FREDAG (7.12): Projek heldagsprøve. Bare dritt! Kjersti og jeg i byen etterpå. Møtte Stein. Vi tre på kino om kvelden og så "Meteor". Kjempespennende!
LØRDAG (8.12): Jobbet til kl.14. Gikk opp til Kjersti. Stein kjørte oss hjem til meg. Fest om kvelden m/20 stk. Gøy! La meg 06:30.
SØNDAG (9.12): Mor hjalp meg med oppvasken. Anne Grete, Olaf, Stein, Kjersti og jeg på tur til Gupu. Jeg var bare kjempetrøtt!



Presanger til 18-årsdagen!


18 år

Jeg fylte 18 år d.6.desember, og var nå myndig! Myndighetsalderen i Norge ble endret fra 20 år til 18 år i 1979 - så mitt kull var de første 18-åringene som ble myndige. Selve dagen feiret jeg med 3 venninner, mens festen ble holdt lørdag 8.desember. Vi hadde det kjempegøy, og festet hele natten! 

Her er noen bilder fra feiringen:


Sissel og Tor

Arne

Heidi

Kari, Mette og Torgeir

Arne og Ole


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar