27.12.2020

24.-30.desember 1979 (Jul)

Da var det julekvelden og romjul i 1979! Lars og Inger Elin feiret hos oss, og vi var på kirkegården på graven til min farmor og farfar. Jeg har skrevet et innlegg om Vår Frelsers gravlund, et flott sted i Oslo! Ellers koste vi oss med venner og familie.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (24.12): Alle 5 på kirkegården. Satt hjemme og slappet av, og så gikk mor, far og jeg i Tanum kirke. Problemer med juletrebelysningen. Fine gaver!
TIRSDAG (25.12): Bente og Bjørg her til julefrokost. Spilte kort, Bingo, Kinasjakk osv. Gøy! Snakket med Kjersti. Så "Så lenge skuta kan gå" på TV. Fin!
ONSDAG (26.12): På Fornebu og hentet Hanne. Jeg kjørte. Bee Gees og Wenche Myhre på TV. Spilte kort om kvelden.
TORSDAG (27.12): Hanne, Inger Elin, Lars og jeg i byen. Kjøpte genser og byttet plate. Tove kom om kvelden. Spilte Syver, gøy. Hørte Eddie Skoller. Kjørte Tove til bussen.
FREDAG (28.12): Susanne og Tormod kom. Vi + Hanne i Sandvika. Tormod og jeg en tur i bakken. Gøy! Ellen og Eigil m/barna, Bjørg og Arne m/Marit - og Bente her om kvelden.
LØRDAG (29.12): Hanne og jeg gikk en liten tur til Kirkerud. Pakken fra morfar kom. Jeg kjørte Lars sin bil fra postkontoret. Hos Bjørg og Bente om kvelden m/Aud, Leif, barna og Doris.
SØNDAG (30.12): Tormod, Susanne og jeg i bakken. Far og Hanne på skitur. Mor, far, Susanne, Tormod, Hanne og jeg på "Manhattan" om kvelden. Sløv. Hugo og Nina her om kvelden.

Jul

Før julemiddagen var vi i Tanum kirke hvor jeg ble konfirmert i 1976. Julefrokosten 1.juledag er en fin tradisjon, og dette året hadde vi tante Bjørg og kusine Bente på besøk. Kusine Hanne kom fra Danmark 2.juledag, og skulle bli over nyttår. Vi hadde besøk av mors venninne Tove, og Susanne og Tormod kom fra Sørlandet 4.juledag. Vi fikk oss en tur i Kirkerudbakken før vi fikk besøk av pappas kusine Ellen m/familie + kusine Bente. Så var vi på besøk hos Bjørg og Bente med onkel Leif og tante Aud m/familien deres. En fin og tradisjonsrik jul :-)

Jeg tok tydeligvis ikke så mange bilder, men noen av Hanne og meg ble det ;-)

Hanne og meg

Meg i dyp konsentrasjon ;-)

Hanne i dyp konsentrasjon ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar