22.09.2019

18.-24.september 1978 (Grease)

Kjersti og jeg begynte på dansekurs med tema Saturday Night Fever og Grease :-) Jeg mener å huske at det ble holdt i Oslo. Og at det var gøy! Vi var også på en fest på Stabekk, men det var tydeligvis ikke så gøy. Jeg tror vi stilte med Grease-aktige klær der. Selv om filmen ikke hadde kommet til Norge enda ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (18.9): Jobbet til 19:30. Fikk brev fra Kazimierz (Polen). Film med Elvis "King Creole". Stilig!
TIRSDAG (19.9): Fransk lekseprøve. Grøss og gru! Gjorde en del lekser. Mor malte liten kommode. La meg tidlig.
ONSDAG (20.9): Fikk igjen fysikkprøve, 5+. Ble med Kjersti hjem. Vi dro på dansekurs ("Saturday night Fever" og "Grease"). På kino og så "Thank God It's Friday". All right.
TORSDAG (21.9): Idrettsdag. Jeg løp stafett og 60 meter. Skrev stil og gjorde fysikk og matte innføring. Ingrid og Sverre var her en tur med penger.
FREDAG (22.9): Hjemom en tur før jeg dro til Kjersti. Skiftet til "Trockeshow" på Stabekk. Ikke så veldig gøy. Far hentet.
LØRDAG (23.9): Mor, far og jeg fløy til London. Gøy! Bor på Kensington Close Hotel. Gikk en tur til Oxford Circus. Varmt! Gikk en tur om kvelden og så.
SØNDAG (24.9): På sightseeing m/Prisma. Så noen fra Stabekk på Petticoat Lane. På Zoo etterpå. Fin! På "Grease" om kvelden. Kjempefin!



Sandy og Danny

Grease


Grease hadde premiere i USA 16.juni 1978, men vi hadde nok hørt om filmen. Og musikken hadde kommet før filmen, med masse god musikk. Jeg hadde denne platen, men jeg husker ikke når jeg kjøpte den.

Dobbeltplaten Grease

Innsiden

Baksiden


Grease hadde premiere 20.oktober i Norge, men jeg fikk sett den da jeg var i London med mor og far denne uken. Og jeg likte den kjempegodt - og kunne fortelle om filmen da jeg kom hjem igjen. Det var stas! Og jeg var jo allerede John Travolta-fan etter at han spilte i Saturday Night Fever tidligere i år. Det har jeg skrevet om i dette innlegget. Olivia Newton-John var også et godt kjent navn, som jeg tidligere har skrevet om i dette innlegget. 

Sukkersøte Olivia Newton-John som Sandy!

Aftenposten skrev en anmeldelse av filmen, som stod i avisen 21.oktober:

Utdrag fra anmeldelsen

Og så en fun-fact! Jeff Conway, som spilte Kenickie i filmen var gift med søsteren til Olivia Newton-John fra 1980-1985! Her er et bilde av dem:


Rona Newton-John og Jeff Conway

Til slutt kommer et bilde av "Sandy" og "Danny" i nåtid ;-)


God stemning!

Kilder


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar