01.09.2019

28.august-3.september 1978 (Jahn Teigen)

Susanne flyttet til Bergen denne uken, så nå er jeg "enebarn" hjemme. Og det gikk ikke lang tid før jeg overtok rommet hennes. Hun hadde det største soverommet, så nå var det min tur til å få det :-)

På skolen kom det jubilanter, og jeg lurer på om ikke det var de som hadde gått ut fra Stabekk gymnas for 50 år siden. Nå er det 37 år siden jeg gikk ut ;-)

Mor, far og jeg fikk bli med til "Skauro", som var skipsreder Skaugens landsted i Tønsberg. Jeg har tidligere skrevet dette innlegget om min mors venninne som var kokk hos skipsrederen, og hvordan vi på den måten fikk et innblikk i de rikes verden ;-) Vi tok en tur til "Verdens ende", og husker jeg ikke feil så var det der jeg fikk et Coca-Cola askebeger (se bilde lenger ned). Vi var på cafeen, og jeg sa til faren min at jeg syntes det var så fint, så da sørget han for at det ble med hjem ;-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (28.8): Susanne flyttet til Bergen. Sykkelen er flat. Jeg dro til byen og hentet billetter til Jahn Teigen konsert.
TIRSDAG (29.8): Syklet. Kjersti og jeg på Jahn Teigen konsert. Bein! Mor hentet meg i Sandvika. Govert ringte.
ONSDAG (30.8): Løp med Cita da jeg kom hjem. Slitsomt! Gjorde lekser etter middag. Hos farfar om kvelden.
TORSDAG (31.8): Iskaldt! Leste ferdig "Piken og døden". Fin!
FREDAG (1.9): Fri halve dagen pga jubilanter. Jeg ryddet hele dagen. Skrudde ned alt hos Susanne. Bredesen her om kvelden. Barnevakt hos Skaudal. 6,5 time: 35 kr
LØRDAG (2.9): Mor, far, Tove og jeg dro til "Skauro" (Tønsberg). Så på TV og spilte kort om kvelden. Gøy!
SØNDAG (3.9): På biltur til Tønsberg, Nøtterøy og "Verdens ende". Dårlig vær. Dro hjem til Oslo om kvelden.


Jahn Teigen dro nytte av jumboplassen i Melodi Grand Prix :-)


Jahn Teigen

Jahn Teigen fyller 70 år d.27.september (2019), så på dette tidspunktet i 1978 var han 28 år. Han var kjempepopulær, spesielt etter årets opptreden i den internasjonale finalen i Melodi Grand Prix (som jeg har skrevet om i dette innlegget). Den konserten Kjersti og jeg var på var i Chateau Neuf, og den var helt fantastisk (eller "Bein!" som var uttrykket den gangen)!


Chateau Neuf på Majorstua
Jahn Teigen får spelemannsprisen i klassen
"Mannlig vokalist"

Jahn Teigen hadde allerede holdt på i mange år, men han har mye foran seg - og mesteparten av karrieren hans er nok etter 1978. 12.september er det premiere på musikalen som er basert på hans musikalske skattekiste, og det blir nok en flott forestilling - også den på Chateau Neuf :-)



Dette er det flotte askebegeret fra Verdens ende som ble mitt denne uken ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar