08.09.2019

4.-10.september 1978 (Farger)

Kristian (som var fra det stedet vi ferierte) var i militæret på Akershus, og Kjersti og jeg ville besøke ham. Vi var inne i byen to ganger, men ingen av gangene var han der.

Så var det orienteringsdag på skolen, og det var alltid noe av det verste jeg visste! Men, når vi kunne spise vafler etterpå ble det en hyggeligere opplevelse ;-) Ellers er mor, far og jeg i full sving med å pusse opp rommet til Susanne slik jeg ville ha det. Da fikk jeg et stort og fint rom :-)

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (4.9): Engelsk prøve i tre timer. Jobbet i biblioteket fire timer. Tok følge med Lars Christensen hjem. Lars var her da jeg kom.
TIRSDAG (5.9): Kjersti og jeg skulle besøke Kristian på Akershus, men han var ikke der. Snakket med noen gardegutter. Skulle ønske Susanne var her!
ONSDAG (6.9): Orienteringsdag. Løp med Anne Grete, Kjersti, Anne Rita og Gro. Anne Grete, Kjersti og Sissel ble med meg hjem på vafler. Mor og far hos farfar. Susanne ringte.
TORSDAG (7.9): Mor, far og jeg så på tapeter rundt forbi.
FREDAG (8.9): Kjersti og jeg hadde ikke gym. Vi dro til byen for å hilse på Kristian, men han var der ikke. Jeg gjorde all innføringen. Trett!
LØRDAG (9.9): Mor og far skulle egentlig på tyttebærtur, men det regnet. Kjøpte tapet. Mor og jeg skar ned kanter på rommet, og jeg vasket.
SØNDAG (10.9): Far og jeg malte karmer og skap på rommet (blått). Hos Ingrid om kvelden.


På rommet til Susanne, da det var oransje og brunt

Farger

Jeg har skrevet om farger før, i dette innlegget. Jeg malte mitt rom i grønt og blått i 1976, og da var Susannes rom i oransje og brunt. Nå har hun flyttet til Bergen, og jeg overtar rommet hennes. Fargene jeg brukte nå var kornblå og hvit, og tapetet var med store blomster. Jeg fant ikke et bilde fra rommet i farger, men jeg har dette i svart/hvitt - og da ser man ihvertfall størrelsen på blomstene på tapetet :-)


Rommet mitt i 1979



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar