29.09.2019

25.september-1.oktober 1978 (London)

Denne uken var det høstferie, men den var bare i to dager på den tiden. Jeg var i England med mor og far, og fikk fri fra skolen hele uken.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (25.9): Far på jobb. Mor og jeg på Brent Cross. På M.Tussauds og Planetarium. Fint. På "Elvis" (teater) om kvelden. Stilig!
TIRSDAG (26.9): Jeg handlet alene. Gikk bare på Oxford Street. Kjøpte kjole og skjørt. Kom hjem to timer før de andre. På kino "Heaven can wait". Fin!
ONSDAG (27.9): Siptorp kjørte mor og meg til Windsor. Fint slott! Spiste lunsj m/far og Siptorp. Sløyfet middagen. Mor og far gikk en tur om kvelden.
TORSDAG (28.9): Kjørte med Siptorp til Bedford og så på Unistrut-fabrikken. Kjørte med Doreen til Cambridge. Trette da vi kom hjem. Hjemme om kvelden.
FREDAG (29.9): På Tower. Handlet litt før og etter. Far gikk hjem etter Tower pga hodepine. På "Oliver" om kvelden. Kom en halv time for sent. Gikk tur om kvelden.
LØRDAG (30.9): Handlet litt. På Buckingham og Westminster Abbey. Ble hentet med buss. Tok flyet hjem. Jeg hentet Cita hos Blyberg. Deilig å være hjemme.
SØNDAG (1.10): Sov ganske lenge. Snakket med Ingrid og Anne Grete i telefon. Ryddet litt. Hos Ingrid om kvelden. Vi lagde kake.



Pappa og jeg er turister i London!

London


Mor og far var i London en uke hver høst fordi pappa hadde forretningsforbindelser der. Og i år skulle jeg få lov til å være med! Dette er andre gang jeg flyr - den første gangen var i 1971 da jeg fløy til København. Og det er andre gang jeg er utenfor Skandinavia - den første gangen var på sykkeltur denne sommeren da Kjersti og jeg syklet til Tyskland. Så dette var stas!

Og jeg opplevde masse! Vi var på kino, på musikal og teater. Vi var utenfor London i Windsor, Cambridge og Bedford (hvor pappas forretningsforbindelser var). Og selvfølgelig opplevde vi masse i London, og jeg fikk shoppet litt også ;-) Den gangen var det jo ekstra spennende, da vi overhodet ikke hadde det samme utvalget hjemme i Norge.


Mamma og jeg i Zoo

Flotte London!

Buss fra hotellet vårt (Kensington Close Hotel)

Vi var en tur innom en fotoboks også:




Det var ganske slitsomt å være på tur med alle disse opplevelsene en hel uke, og jeg syntes det var godt å komme hjem. Men, jeg er takknemlig for at jeg fikk bli med - og fikk oppleve så mye flott!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar