13.09.2020

10.-16.september 1979 (Fysikk)

Denne uken skjedde det noe trist, og det var at min farfar døde. Han ble en gammel mann, nesten 90 år - og jeg har skrevet om ham og hans familie i et tidligere innlegg. Så nå har jeg bare en av mine besteforeldre igjen, og det er morfar som bor i Danmark.

Susanne, Tormod jeg ser "Hair" på kino, og den filmen har jeg også skrevet om i et tidligere innlegg. Jeg likte den kjempegodt, og har sett den flere ganger.

Utdrag fra dagboken:

MANDAG (10.9): Dro inn på Ullevål sykehus etter skolen og besøkte farfar. Var ikke bra. Kjørte med far hjem. På Judo om kvelden. Kjempegøy!
TIRSDAG (11.9): Høyde i gymmen. 1,20. Anne Grete hentet meg her, og vi dro på fotokurs. Gøy. Mor og far på bridge.
ONSDAG (12.9): Idrettsdag. Satt på med Øystein. Høyde 1.30, 60m: 9.9, kule: 7.48, stafett. Tok badstu hos Anne Grete. Danset hos Kjersti. Farfar døde kl.17:10. Mor og far kjørte meg på judoen. Hardt!
TORSDAG (13.9): Kjersti skulle møte Stein i byen. Anne Grete og jeg så rundt på Løkketangen. Kjøpte to bluser. Per her og regnet om kvelden. Koselig. Far på treskjærerkurs.
FREDAG (14.9): Fikk igjen fysikkprøve. 5+. Per kjørte meg til Bekkestua i midttimen. Kjersti dro til Hamar med Stein. Anne Grete, Ingrid og jeg hos Ingvar (flere folk der). Koselig.
LØRDAG (15.9): Jobbet. Ingrid besøkte meg der. Susanne og Tormod kom fra Bergen. Elisabeth og "tante" Gunhild kom fra Sørlandet. Jeg begynte å lime inn bilder. Hjemme om kvelden.
SØNDAG (16.9): Elisabeth og Gunhild dro til Amerika. Jeg satte inn bilder i album. Snakket med Kjersti, hun forlovet seg igår! Susanne, Tormod og jeg på "Hair". Kristian her til kaffe.

Fysikk

I forrige uke var Kjersti og Per og gjorde fysikk-lekser sammen med meg før en fysikk-prøve. Jeg fikk den igjen denne uken, og fikk 5+. Jeg gikk reallinje på Stabekk gymnas, og syntes matte og fysikk var gøy. Grunnen til det var sikkert at det falt lett for meg, og jeg hjalp gjerne folk i klassen med leksene. Her er noen bilder av Kjersti og Per når de er hos meg og regner:


Kjersti, Per og meg - med selvutløser

 
Flittige "elever"!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar